Polowanie i Tropinie
: 18 sie 2024, 19:18
Aby wytropić dane stworzenie, trzeba w pośćcie zaznaczyć na jakie zwierzę odbywa się polowanie. Następnie gracz rzuca kością aby przerzucić spostrzegawczość danego zwierzęcia (jego maksymalną możliwą spostrzegawczość)
Jeśli postać posiada zdolności, które obniżają próg rzutów, to w takiej sytuacji odejmuje go od maksymalnej spostrzegawczości zwierzęcia.
Przykład:
Czyli:
Jeśli wynik był mniejszy niż percepcja zająca, Postać nie znalazła tropu.
W jednym polowaniu na tropienie przeznacza się maksymalnie 3 posty. Jeśli w żadnym nie uzyskamy przebicia progu, nie znajdujemy zająca.
Tropimy zwierzę zawsze jego maksymalną percepcją.
Walka
Odbywa się jak ze zwykłym graczem z tą różnicą, że gracz wyrzuca jakie statystyki może mieć zwierzę np:
Zając:
Percepcja: 2-30 rzut: d30
Krzepa: 1-3 rzut: d3
Zwinność: 15-40 rzut: d40
Rzut poniżej minimum statystyki daje jej minimalna opcje np: zwinność wypadła z rzutu d40 - 10, w takim wypadku zwierzę ma minimalną statystykę, w tym wypadku 15
Przykładowo wylosowane statystyki zająca
Percepcja: 20
Krzepa: 2
Zwinność: 30
Zwierzę tej klasy zawsze ucieka więc jego rzut będzie zawsze na oborę, czyli brane pod uwagę rzut na zwinność.
Aby zatem go dorwać, rzucamy swoją zwinność vs jego zwinność (w tym wypadku musimy przerzucić 30 w zwinności), potem po udanym rzucie na zwinność(31+), używamy Krzepy
Trzeba zbić Punkty Życia zająca do 0
Jeśli postać posiada zdolności, które obniżają próg rzutów, to w takiej sytuacji odejmuje go od maksymalnej spostrzegawczości zwierzęcia.
Przykład:
W takiej sytuacji postać nie ma możliwości wytropienia zająca. Posiada jednak zdolność tropiciel.. Ta zmniejsza próg przy tropieniu o 10.Zwierzę: Zając
Percepcja 30
Postać gracza posiada percepcja: 25
Czyli:
Gracz wykonuje rzut kością. W jednym poście rzuca 3 razy 3d25 (wybiera najwyższy wynik z nawiasu, nie sumę)Zwierzę: Zając
percepcja: 30- 10(zaleta) = 20
Postać gracza posiada percepcje: 25
Jeśli wynik był mniejszy niż percepcja zająca, Postać nie znalazła tropu.
W jednym polowaniu na tropienie przeznacza się maksymalnie 3 posty. Jeśli w żadnym nie uzyskamy przebicia progu, nie znajdujemy zająca.
Tropimy zwierzę zawsze jego maksymalną percepcją.
Walka
Odbywa się jak ze zwykłym graczem z tą różnicą, że gracz wyrzuca jakie statystyki może mieć zwierzę np:
Zając:
Percepcja: 2-30 rzut: d30
Krzepa: 1-3 rzut: d3
Zwinność: 15-40 rzut: d40
Rzut poniżej minimum statystyki daje jej minimalna opcje np: zwinność wypadła z rzutu d40 - 10, w takim wypadku zwierzę ma minimalną statystykę, w tym wypadku 15
Przykładowo wylosowane statystyki zająca
Percepcja: 20
Krzepa: 2
Zwinność: 30
Zwierzę tej klasy zawsze ucieka więc jego rzut będzie zawsze na oborę, czyli brane pod uwagę rzut na zwinność.
Aby zatem go dorwać, rzucamy swoją zwinność vs jego zwinność (w tym wypadku musimy przerzucić 30 w zwinności), potem po udanym rzucie na zwinność(31+), używamy Krzepy
Trzeba zbić Punkty Życia zająca do 0